Når kunden kræver at du har implementeret ISO 9001 og ISO 14001

Kundekrav ISOpng


Situationen var ret simpel for Smart-Marine ApS. Ingen ISO = ingen kundeaftale.

Tidligere var det muligt at være underleverandør uden at skulle være ISO certificeret. Denne mulighed er ved at blive lukket. Vi oplever at især de store virksomheder kræver at deres leverandører er ISO certificeret. Det gælder både kvalitet og miljø.

Lad os lige starte med at fortælle lidt om Smart-Marine ApS. Hos Smart-Marine ApS har man udviklet miljøforbedrende løsninger til marinebranchen – læs mere på smart-marine.com

Da Smart-Marine ApS var klar til at igangsætte salget af produkterne, stod det klart at det var nødvendigt at blive ISO certificeret i henhold til ISO 9001 og ISO 14001.

I foråret 2021 igangsatte vi implementeringen – i november 2021 blev certificeringsaudit gennemført og certifikatet kom i hus kort tid efter.

Når vi hjælper vores kunder med ISO-implementeringen, anvender vi 9 ud af 10 gange vores eget ISO-ledelsessystem der er forberedt til at kunne indeholde både ISO 9001, ISO 14001 og ISO 45001 (arbejdsmiljø).

 

KF17´s ledelsessystem anvender MS office365. Vores kunder udtaler ofte at de er glade for, at fokus er på virksomhedens drift og processer i et IT-miljø de kender.

Kunsten bag en succesfuld implementering, er at danne en overskuelig struktur der kan håndteres i dagligdagen. Det at arbejde med ISO må aldrig være noget man gør for ”ISO´s skyld”. ISO-processerne skal være naturlige at arbejde med og altid i overensstemmelse med virkeligheden.

Vi anvender desuden en rapportering – et såkaldt ”Dashboard” som vi kan udarbejde for vores kunder indeholdende både ISO KPI´er, Økonomiske KPI´er og andre KPI´er efter kundens ønsker. ISO-målene bliver kædet samme med de strategiske- og økonomiske mål – derved giver det hele så meget mere mening.